Bildinspiration: Oljigt, urtvättat, smutsigt


Jack Purcell fall/winter 2010, färger som inte kunde bli mycket bättre.

Converse Jack Purcell firar sitt 75-års jubileum med att sätta in några av orginalmodellerna i kollektionen. De är något uppdaterade men de är fantastiskt fina. Många bär sina sneakers en bra bit in på hösten eller till och med året om. Det fungerar uppenbarligen, i alla fall inne i stan. Jag är personligen alldeles för kär i mina Red Wing-kängor för att gå runt i tygskor året om, dessa skulle jag dock kunna tänka mig att bära en bit in på hösten. De oljigt vinröda till oljerock, de urtvättat blåa till min slitna, jacka från Velour och paret i en smutsig orange färg skulle fungera med båda tidigare nämnda alternativ. Det skulle visserligen vara något av ett preblem att det skulle bli övermatchat med skorna och min älskade mössa men nu verkar jag hittat en ersättare från Tiger of Sweden. Dessutom har just Velour några fina mössor till hösten, ska försöka få ihop till ett mössinlägg inom kort.

Hugo

Kommentarer
Postat av: var

var finns dessa att köpa och hur mycket :)?

2010-09-09 @ 21:53:07
Postat av: Hugo

var: Då de komemr vara del av den vanliga kollektionen hittar du dem på samma platser som Jack Purcell tidigare sålts och förmodligen för samma pris. Det vill säga får du kolla på Shoeline, NK Street, Nitty Gritty, Sneakers N Stuff och räkna med att de kostar mellan 8- och 900 kronor.



Hugo

2010-09-11 @ 16:01:24
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0