Dagens Outfit: Med snygg funktionsjacka



Alltför ofta tvingas design helt stå åt sidan när det kommer till funktionsmode. Några italienska märken har på senare tid lyckats kombinera design och funktion, men aldrig inom den stilram som representeras här på Style by Lindberg allt som oftast. Jackan i dagens utstyrsel är dock ett undantag och ett utmärkt exempel på hur design och funktion kan gå hand i hand utan att vara alldeles för dressat. Bergsklättrarjackan från samarbetet mellan Visvim och Moncler har en avtagbar inner-dunjacka som gör den perfekt för bruk under större delen av året. Kombinerat med ett par ordentliga hiking-kängor, en värmande tröja och en tidlös skogshuggarskjorta fungerar man i de flesta sammanhang som vintern kan tänkas bjuda på.

Jacka: Moncler V Tröja: Drake's Skjorta: A.P.C. Jeans: Our Legacy Skor: Diemme Mössa: The Real McCoy's

Hugo

Kommentarer
Postat av: O

Rätt fint, men det börjar bli mycket av samma nu på sistone.

2010-11-07 @ 18:19:04
Postat av: Hugo

O: Jag förstår dig verkligen, färgkombinationen börjar bli lite uttjatad men detta blir det ändring på i fortsättningen.



Hugo

2010-11-07 @ 18:26:19
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: And

Vars kan man köpa märket Drake's?

2010-11-07 @ 21:12:24
Postat av: alw

Bra blogg detta, men - ibland blir det lite för tydligt att du läser Manolo... Knappast en slump att denna jacka förekom där häromdan.

2010-11-07 @ 21:35:43
Postat av: Hugo

And: De säljs i liten skala på Nitty Gritty.



alw: Det stämmer till 100 % att jag följer Manolo och influeras mycket av dem. I detta fall vill jag dock försvara mig och säga att det är en slump, lite beroende på hur man ser det. Det förhåller sig nämligen så att Nitty Grittys senaste newsletter, som hamnade i mailen igår (den sjätte), handlade i princip enbart om denna jacka i form av detaljbilder. Det var där jag hittade jackan och förmodligen också där Olof Enckell hittade den. Utstyrseln satte jag ihop under gårdagen, vet dock inte om det var före eller efter postandet av Manolos inlägg då jag inte besökte den utmärkta bloggen igår.



Hugo

2010-11-07 @ 22:16:14
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Fredrik

Bra skit.

2010-11-08 @ 03:10:28
Postat av: Martin

Spelar väl ingen roll huruvida Hugo läser manolo eller inte, huvudsaken är att han gör sin egen blogg på ett bra vis. Dessutom känns det som att bloggande i stort bygger på att förmedla saker man snappat upp på ngn annan blogg, att just Manolo blir tydlig beror kanske snarast på att det är två svenska bloggar som har ungefär samma inriktning. Keep it up. Ngt jag önskar, som nog diskuterats tidigare, är länkar till de plagg som finns tillgängliga i webshopar... Möjligt fixa?

2010-11-08 @ 11:22:06
Postat av: alw

Hugo - Då förstår jag, hade ingen aning om det. Kanske också ska börja prenumerera på Nitty Grittys nyhetsbrev ;)

2010-11-08 @ 11:48:42
Postat av: Karin Ljung

Hej, Ville bara tipsa om att jag hittade bästa mode bloggen for eBay. Den heter www.ebaydaily.com så mycket snygga grejer som inte finns i Sverige. Älskar den här bloggen, och www.ebaydaily.com. Mina två måste bloggar inom mode!!

Kramar

2010-11-09 @ 03:36:12
Postat av: Hugo

Martin: Absolut, det kommer vara obligatoriskt i fortsättningen.



alw: Gör det:)



Karin Ljung: Ah, okej. Ska kolla in vid senare tillfälle.



Hugo

2010-11-09 @ 08:10:46
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0