Dagens Outfit: Inköp av byxor



Min byxgarderob är inte särskilt stor och behöver flera tillskott. Just nu bortprioriteras badbyxor då det känns som en lite onödig investering. Först på tur står istället ett par Dockers-chinos som jag känner fungerar vid så många tillfällen. Ett par chinos av det slaget är att föredra till både Oxfordskjorta, loafers och ofodrad kavaj samt till t-shirt, sneakers och hoodie. Efter det är det ett par Nudie-jeans som gäller. Läser någon av er bloggen Denimdyrkaren? Den finns på Kings hemsida och jag brukar kika in då och då. Han håller ofta på med diverse olika inslitningsprojekt och tvättar dem sällan innan han använt dem i sådär ett halvår. Ofräscht kan man kanske tycka men de blir verkligen galet snygga och personliga.

Jacka:
Paul Smith Jeans Skjorta: 16th Collection Jeans: Nudie Skor: MHL x Sperry Topsider Mössa: Principe di Salina

Hugo

Kommentarer
Postat av: Hannes

16th collections skjortor är briljanta, deras röda chambrayskjorta samt deras mönstrade som så många bloggare skrivit om har jag varit sugen på i flera månader.

2010-06-01 @ 14:22:49
Postat av: E

Tycker kvalitén är medioker och de är alldeles för korta!

2010-06-01 @ 20:01:40
Postat av: Fredde

Mycket fin kombination.



Ta Er gärna en titt på min nystartade blogg - http://myvintage-clothes.blogspot.com/

2010-06-02 @ 10:10:42
URL: http://myvintage-clothes.blogspot.com/
Postat av: Gabriel

Fredde: Mycket kul initiativ! Jag tog en titt och en hel del grejer såg ju riktigt trevliga ut.



Gabriel, Style by Lindberg

2010-06-02 @ 12:44:31
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Calle

Köpte faktiskt mitt första par Dockers-chinos för nån vecka sedan, perfekta till oxfordskjorta och seglarpjucks!



Såg förresten Döda poeters sällskap efter att vi snackat om Eriks kläder. Riktigt stiliga gossar där, nu blir jag ju bara ännu mer sugen på en ny duffel (känns konstigt nu när vi är i början av sommaren, riktigt fint väder i dag)! :)

2010-06-02 @ 21:25:01
Postat av: Hugo

Hannes: De är sannerligen fina att titta på men jag kan kanske också ifrågasätta kvalitén. Läs också svaret till E.



E: Jo, sant. Tror dock att blev ett tillverkningsfel på just den röda skjortan, vilket resulterade i att den blev kortare än menat.



Fredde: Jag har kollat in och det finns sannerligen saker att fynda.



Calle: Bra köp! Ska skaffa ett par själv nu den tionde. Att du inte sett filmen tidigare förvånar mig. Minns att jag blivit galet sugen på just Duffelcoats efter att jag sett filmen. Håll med om att Erik påminner om Meeks.



Hugo

2010-06-02 @ 21:52:59
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Calle

Hugo: Jo, det förvånar mig också, men nu är det gjort, och mer än någonsin önskar jag mig till en prep school i New England. Mest för klädernas skull då. Fast jag antar att jag är i ålder för Ivy League egentligen! ; )

2010-06-02 @ 23:52:05
Postat av: Anskar

Skulle avråda folk från att köpa 16th collections skjortor faktiskt. Att de är korta gäller inte bara chambrayskjortan. Skjortorna är väldigt stora kring armarna och korta.



Dessutom krymper de av någon anledning i tvätten. Att de krympt så pass kraftigt har jag aldrig varit med om när det gäller skjortor i bomull.

2010-06-04 @ 21:04:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0