Tips: A.P.C.-plaggen och priserna


T-shirt med trycket Disco Rules, 450 kronor.

A.P.C.s vårkollektion är bland de absolut snyggaste och en personlig favorit tillsammans med Gant Rugger och Our Legacy. Trots att Our Legacys vårkollektion kanske var något under förväntan så innehåller den förutom ett antal fina skjortor, en fantastisk, urtvättad collegetröja. Dessutom är det svårt att vara över förväntan när förväntningarna är så höga som de är. A.P.C. har i mina ögon fått in nästan alla åtråvärda plagg i samma kollektion och dessutom är dessa plagg i de flesta fall skapade i ett lyckat utförande.


Stickad tröja för 1 300 kronor

Kollektionen innehåller en del stickat i sann seglaranda, bland annat en fin, tvärrandig cardigan i blått och vitt samt en stickad seglartröja i vitt och rött.

A.P.C. säljs bland annat på Urban Outfitters, Très Bien Shop och i A.P.C.s butik på Krukmakargatan. T-shirten ovan tror jag på till sommaren, antingen endast med shorts, solglasögon ooch ett par Vans Authentic eller med ett par ljusare jeans, cardigan och Converse, alternativt en rock över det. Möjligen rocken nedan. Dessa t-shirts är perfekta om man satsar på en urtvättad skärgårdsstil till sommaren. Inside-out-print är det nya svarta.

Rock för 310€

Att A.P.C. gör fantastiska jeans vet alla men när de nu kompletterat med fina rockar, t-shirts, skjortor, stickat och jackor och rockar -som vårkollektionen innehåller- blir de så mycket mer än ett jeansmärke. A.P.C. har blivit stilbildande, en väg att gå inom vårmodet. Gant Rugger är en annan och exempelvis Hope är en tredje antar jag. A.P.C. är mer än ett märke, det är ett mode, en stil. Stora mängder av vårmodet är samlat i det franska märket och tillsammans med Gant Rugger utgör de grundstenarna för Skärgårdspreppy.

Hugo

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Ja, A.P.C.s vårkollektion är verkligen fantastisk. Att märket är franskt gör det inte sämre.

2010-03-21 @ 14:45:33
Postat av: Hugo

Haha, håller helt med dig.



Hugo

2010-03-21 @ 15:36:02
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Oscar

Som jag redan påpekat i den tidigare posten om kollektionen håller jag med. Jag vill ha flera plagg, men i rådande studentider blir det svårt att få pengarna att räcka till.

2010-03-22 @ 01:50:49
Postat av: Hugo

Jag äger själv inte ett enda plagg från A.P.C. vilket känns lite jobbigt men snart ska jag väl införskaffa något ur kollektionen. Först ser det dock ut att bli en skjorta från Gant Rugger och en ofodrad kavaj från Uniqlo.



Hugo

2010-03-22 @ 19:35:37
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Fashiån

Nehe

2010-03-22 @ 23:08:34
URL: http://locofashionstyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0