Italian Dandy

Dagens inlägg är ett lite av ett plagiat på ett upplägg som frekvent kommer upp på Sveriges bästa blogg, Manolo. Jag kunde i alla fall inte hålla mig och jag gjorde min egna tolkning av ”stilkartan”. Eller nja, så egen är kanske inte tolkningen, det här känns som något man lätt skulle kunna hitta i Manolos arkiv. Jag tänker mig att jag spinner vidare på temat sommar, som vi i stort sett har snuddat vid i varje inlägg sedan Stockholm fick minusgrader. Kläderna sneglar mot den italienska, avslappnade dandyismen, för att se hur stilen kan bäras upp så kan man kika på Isaia Napolis förra vårkollektion. Viktiga element i denna stil är svala material, enkla, ljusa färger. Panamahatten och en prickig linnescarf är två plagg som lämpar sig utmärkt till denna stil. Man vrider till den italienska stilen ytterligare genom att t.ex. bära kostyen med espadriller. Sommarens litteratur får bli fotoboken Italian Touch (utgiven av Tod's) som dokumenterar flärdfulla, norditalienska familjer i sina townhouses och slott. Jag tror att det kan vara en extremt inspirerande bok.


Glasögon: Moscot Eau de Cologne: Aqua di Parma Panamahatt: Go Classic Scarf: Drake's Skjorta: Hyperion Bok: Italian Touch Klocka: Vintage Omega Seamaster Espadriller: Go Classic Chinos: Incotex

Gabriel

Kommentarer
Postat av: Elsa

Mina kusiner och deras hus är med i den boken...

2010-03-01 @ 21:38:00
URL: http://elsacharlotta.blogg.se/
Postat av: Gabriel

Elsa: Avundas dig, själv har man kusiner som bor i radhus i täby...

2010-03-02 @ 00:11:16
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Elsa

Är man halv Italienare så är man, men jag har även kusiner som bor mitt ute i bushen.

2010-03-02 @ 21:21:57
URL: http://elsacharlotta.blogg.se/
Postat av: V

Det är ju inte direkt första inlägget som plagierat Manolo. Hela bloggen och särskillt plaggen i outfitsen är ju ofta rakt tagna ur deras inlägg. Bara för att man erkänner det blir det inte ok. Stilen kan man ha gemensamt men gör det på ditt eget sätt istället.



Läsvärd blogg annars

2010-03-04 @ 15:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0