Bildinspiration: Velour a/w 10



Som vanligt snygga chinos, här också en riktigt snygg jacka.



Stickad tröja och urtvättade chinos.



Velour fortsätter med sina skjortor men kragarna har en tendens att förstöra allt då de är för små generellt sett.



Kortare duffel, säkert kort under vintern.



Skjorta som påminner skrämmande mycket om min These Glory Days-skjorta.



Det Velour gör bäst i nuläget är jackor och här är ytterligare en fin jacka från det svenska märket.



Kollektionen innehåller flera kort som alltid går hem.

Hugo

Kommentarer
Postat av: Axel

Jag gillar inte heller kragarna på deras skjortor. De är för korta men, dem ser hårda ut på något sett. Det är synd för mönster och passform är bra.

Skjortan på sista bilden ser dock ut att ha en fin krage. :)

2010-07-21 @ 23:34:51
Postat av: Hugo

Jag håller helt med dig Axel och det är på grund av detta jag inte äger någon skjorta därifrån. Såg också att kragen på skjortan underst var snygg och man får väl hoppas att de sakta går över till den typen.



Hugo

2010-07-22 @ 18:52:38
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Axel

Verkligen något att hoppas på.

Jag tycket dock att det börjar bli lite väl mycket rutiga skjortor, kör hellre på randiga och enfärgade just nu. Ett undantag är dock flanellskjortor och dem rutiga från Gant Rugger, i höst och vinter alltså. Jag brukar köra med sommarskjortorna, förutom dem i linne och dom allra blekaste pastell färgerna, till kläder i lite mer murriga färger och grova material. Funkar fint tycker jag. :)

2010-07-22 @ 22:56:20
Postat av: Hugo

Det är samma här även om jag har några tunnare, rutiga skjortor som jag tycker mycket om.



Hugo

2010-07-23 @ 11:25:52
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0