Svenska märken: Our Legacy a/w 10



Skjorta i grå denim.


Our Legacy lämnar med sin höstkollektion det vanligtvis så ljusa preppymode som märket brukar förespråka. Detta har till viss del att göra med årstiden men visst ser influenserna ut att i vissa fall vara från tidigt 60-tal. Denna gentlemannamässiga stil går helt och hållet hem hos mig men jag undrar om det blir samma försäljningssuccé som exempelvis förra höstens kollektion blev. Samtidigt ska sägas att dessa bilder inte behöver visa särskilt mycket, minns att bilderna på vårkollektionen fokuserade på de mer nyskapande plaggen och jag utgår från att även den här kollektionen därmed kommer innehålla några randiga oxfordskjortor även om det inte syns på bilderna.



Rock och scarf i förmodad kashmir. Notera hängaren i flätat läder.



60-talsinfluerad skjorta som antingen blir en storsäljare eller en ordentlig flopp.



Man fortsätter med läderskor även i denna kollektion, denna gång med en glansigare yta.



Flanellskjortorna hänger med i höst också.



Mönstrade denimskjortor.



Skjorta i denim om jag inte misstar mig, med en alternativ ficklösning.



Helhet.

Hugo

Kommentarer
Postat av: A

har du någon aning när detta kommer ut i butikerna?

2010-07-19 @ 18:55:51
Postat av: Hugo

Det brukar droppa in sakta men den första riktiga laddningen kommer nog i september, beroende på hur försäljningen lyckas under rean om inte annt.



Hugo

2010-07-19 @ 22:47:49
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0