Sommarmode: Strandmode



Snygg t-shirt med inside out-print från Velour.

De två översta bilderna valde jag av det enkla skälet att jag gillar plaggen på bilden men även de marina tatueringarna fick mig att lyfta gillande på ögonbrynen. Det var dock först nu när jag laddade upp bilderna som jag insåg att det var samma modell, eller mot all förmodan två killar med identiska tatueringar. Att badshortsbilden ursprungligen var från Grandpa insåg jag också först nu och då är det inte något sammanträffande att det är samma modell på bilderna. För att återgå till ämnet så är det urtvättat som gäller även på stranden. I huvudsak är det pastellfärger som gäller men även urtvättade färger i gällare nyans är trevligt att gå på stranden iförd.



Snygga badshorts från Gerry St Tropez, även trevliga marint influerade tatueringar.

Hittills har det varit bland de finare somrarna jag upplevt i mitt, åtminstone medvetna, liv. Alltså sedan jag blev tillräckligt gammal att fundera över saken och ha något att jämföra med. Av denna anledning har de flesta badkrukor vid det här laget gett upp och nästan hela Sveriges befolkning ligger i badet större delen av dagen. Med detta i åtanke är kanske ett par badbyxor något att lägga lite pengar på om man tänker på hur mycket man går runt i dem. Badbyxor får kosta rätt mycket är mitt budskap och dessa från Gerry St Tropez kostar 650 kronor.

 
            

Groomingprodukter från Ron Dorff´s Skärgård.

Om man ändå ska se skärgårdsmässig ut kan man lika gärna lukta lite saltvatten också, inte bara naturligt. Groomingprodukterna ovan är från svenk-franska märket Ron Dorff och säljs på Natalie Schuterman för mellan två- och trehundra kronor. Inte långt därifrån prismässigt finns t-shirts från Velour på PUB där de säljs för 275 kronor, vilket är ett bra pris och om det finns kvar i storlek blir det nästa inköp till garderoben för min del. Man ska dock inte glömma bort accessoarerna och till att börja med är ett par espadrillos klart mer stilfulla än ett par flip-flops. Jag tar sällan med så mycket ned till stranden men är det en längre session med polare och dricka så är klockan given att ta med ned matchad med några armband och klassiska solbrillor som pilotbågar och Clubmasters.

Hugo

Kommentarer
Postat av: Schenken

Fick produkterna av Elsa förra veckan och de luktar verkligen skärgården på något sätt, vet inte hur de fått till det. Men det har verkligen lyckats.



Hur är vädret där du är ?



För jag hör att västkusten inte har lika bra väder. Utan att det är varannan dag regnar det.

2010-07-18 @ 00:43:14
Postat av: Hugo

Okej, gud vad kul:) Vädret är för första gången mulet men det ser ut att kunna spricka upp trots att det enligt SMHI ska bli regn och åska ikväll.



Hugo

2010-07-18 @ 11:59:51
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Schenken

Gött... Efter ett tag med för mycket sol är det gött med lite regn och vind. Man är ju trots allt uppvuxen på västkusten och där blåser det alltid....



2010-07-18 @ 22:14:42
Postat av: Hugo

Ja, jag har äntligen fått användning för min nya Gant Rugger-jacka.



Hugo

2010-07-19 @ 17:05:46
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Schenken

Gött!! Hur ser den ut?

2010-07-21 @ 20:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0