Vårens stora trend - Denim


Trendkänslige Kanye West i denim från topp till tå (anklarna i alla fall). Till det bär han flat-top solglasögon som lär bli en av sommarens trender.

Förutom att jeansskjortan är tillbaka så är även jeansjackan på tapeten igen, vårens stora trend är denim. Jeansjacka har ändå setts till under en ganska lång tid men då i huvudsak på tjejer. Av någon anledning så är det en vanligt förekommande variant på kvinnojacka nästan varje vår. Nu är det dags igen även för oss att skaffa jeansjacka. Jeansskjortan har aldrig varit stiligare och nu kommer även jeansjackan tillbaka.

För att kunna göra som Kanye West gjort (se bilden) så måste man vara noggrann med att inte ha samma nyans på plaggen, då blir det väldigt lätt blåställs-look vilket inte är något att sträva efter. Jag tycker att ljusa jeansjackor är betydligt snyggare än mörkare så varför inte bära sliten, ljus jeansjacka över en något mörkare eller åtminstone mer jämnt färgad jeansskjorta och sedan mörka jeans. Matchas med ljusa sneakers hellre än mörka som Kanye gjort. Detta gäller speciellt om man har mörkare jeans.

För den som blir lite sugen på en jeansjacka så kan jag tipsa om att de billigaste hittar man troligen på JC där de kostar runt 500 kronor. Även Weekday kan tänkas ha några billiga i vår. Jag tippar att av er som inte gillar jeansjacka ännu kommer 30% göra det inom två månader.

Hugo

Kommentarer
Postat av: Benny

Nä, usch och fy för jeans förutom kring benen. Årets modefluga som kommer ses tillbaks på om några år som något horribelt.

2010-01-18 @ 21:14:08
Postat av: Oscar

Jag tycker att jeansskjortor är snyggt så länge där avskalade. Jag skulle däremot aldrig ta på mig en jeansjacka oavsett hur trendigt det är. Att matcha på det där sättet som Kanye West gjort blir lite för mycket.

2010-01-19 @ 01:34:03
Postat av: Hugo

Benny: jo, man ser väl tillbaka på de flesta trender som något horribelt. Just därför är klassiskt mode så oerhört bra.



Oscar: Man ska aldrig säga aldrig. Jag minns att det var många som sa att de aldrig mer skulle ta på sig en jeansskjorta INNAN det blev trendigt på nytt vill säga.



Hugo

2010-01-19 @ 12:40:21
URL: http://[email protected]
Postat av: Johan

En ljus jeansjacka kan vara skitsnyggt, gärna ihop med grå eller ljusa chinos. Dock tycker jag att det blir för mycket att ha jeans både på över och underdel, även om man har olika nyanser.

2010-01-19 @ 12:49:08
Postat av: Hugo

Johan: Precis som jag skrev så tycker jag också att ljusare jeansjackor är att föredra. Kan hålla med om att det blir lite mycket att köra på samma variant som Kanye. Till riktit ljusa, tunna chinos och låga Converse är det dock absolut inte fel.



Hugo

2010-01-19 @ 13:21:37
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0