Knögligt, urtvättat, solblekt II



Efter lördagens inlägg kände jag att det fanns mer att skriva om angående denna sommartrend. Igår kollade jag mycket på Gant Rugger-kollektionen och visningarna av den. Om ni inte kollat in filmen jag bifogade i inlägget så tycker jag att ni ska göra det. Hur som helst så bär Charlie Westerberg under visningen en rutig skjorta i pastellfärger som jag tycker är precis den typen av skjorta man vill gå runt i ute i skärgården i sommar. Kolla för övrigt in filmen som finns med i det här inlägget, man blir så otroligt sugen på sommar.


Opening Ceremonys samarbete med Pendleton

Att hitta en perfekt, rutig sommarskjorta är bara en fråga om hur mycket pengar man kan tänka sig att lägga ned eller eventuellt hur mycket tid. Med tanke på att man faktiskt letar efter en nött skjorta så ska Second Hand vara ett utmärkt alternativ. Jag är ganska säker på att jag skulle kunna hitta någon snygg sommarskjorta gömd i något skrymsle på mitt landställe om jag bara letade ordentligt. Alternativet är att öppna plånboken och punga ut med en tusenlapp. Om man satsar på det senare då en tusenlapp trots allt inte är så mycket, så ska man kolla tidigare nämnda Gant Rugger, These Glory Days, Polo Ralph Lauren, eventuellt Pendletons sammarbete med Opening Ceremony, Our Legacy och framför allt Gitman Vintage som har ett antal fantastiska skjortor i sin vårkollektion. Spana in dem här. Gitman Vintahe finns på Très Bien Shop.



Band of Outsiders har till sommaren skapat ett antal fina skor med en lite mer sliten finish. Något man möjligen kan klaga på är formen då de är aningen klumpiga. Den här slitna patineringen på seglarskor(nedan) tilltalar mig väldigt mycket och ett inköp skulle vara på sin plats. Tror att NK säljer Sebago och när plånboken tillåter ska jag nog pulsa ned till Hamngatan. Det hela handlar om att sätta en vintage-prägel på det hela och även de små detaljerna måste skrika vintage-dandy. Därför fungerar inte ett par high tech-solbrillor signerade Marc Jacobs utan det är pilotbrillor med guldkrom som gäller.



Mer läsning:
Knögligt, urtvättat, solblekt >>
Dagens Outfit: Drömmen just nu >>
Sommarmodet >>

Hugo

Kommentarer
Postat av: Phil

Sommarpeppen är skyhög! såna här filmer kan vara det goaste! dock käns de lite väl välklädda för att gå runt i skogen. Annra, bra film!

2010-02-25 @ 14:00:20
URL: http://badhusgatan.wordpress.com
Postat av: Hugo

Jo, absolut. Själv skulle man ju vara livrädd för att sätta en fläck på något av dessa plagg.



Hugo

2010-02-25 @ 14:08:16
URL: http://stylebylindberg.se/
Postat av: Schenken

These Glory Days skjortor är riktigt snygga...

2010-02-26 @ 09:09:35
Postat av: Hugo

Prisvärda dessutom.



Hugo

2010-02-26 @ 10:35:09
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0