Plagg/Accessoarer: Seglarskor


Seglarskor från Yuketen med sula i rågummi, ser helst en tunnare sula på det par jag köper.

Inför sommaren är det naturligt med diverse skoinköp. Jag brukar alltid köra på Converse och eventuellt några hundrakonors-skor från Weekday, som jag kan slita sönder genom fotboll. Mina låga och tidigare krämvita Converse måste få sällskap i sommarens skogarderob och det är seglarskor som gäller. Man måste naturligtvis ha alternativ till ett par Converse som idag gett mig sådana skavsår att jag blödit igenom canvasen och fläckar nu kan beskådas på hälens baksida. Som ni ser så gillar jag lite mer slitna modeller när det kommer till seglarskor och jag tror jag får slå till på ett par inom kort.

Ljusa och trevligt slitna seglarskor från Sebago, har sett ett par mörkare därifrån som känns aktuella.


Pantafolo d´Oro får skorna att se ut som att de var farfars gamla, ur en positiv benämning.


Kunde inte låta bli att ta med ett par från favoritmärket A.P.C.

Hugo

Kommentarer
Postat av: Fredde

Vart hittade ni Sebago skon?

2010-04-27 @ 22:44:11
Postat av: Petter

Snyggt! Nu får det gärna bli sommar alltså.

2010-04-28 @ 10:55:28
URL: http://cultureprep.blogspot.com/
Postat av: Hugo

Fredde: Google bildsökning, vet inte om den finns till försäljning.



Petter: Håller helt med dig.



Hugo

2010-04-28 @ 16:50:20
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Karl

Gillade verkligen A.P.C.-skorna. Nån som vet hur skotillgånger ser ut på Krukmakargatan?

2010-04-28 @ 17:22:46
Postat av: Hugo

Har sett ett par där som är helt fantastiska, lite mörkare dock. I övrigt tror jag att det är ganska skralt.



Hugo

2010-04-28 @ 20:37:33
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Oscar

Otrolig miss att inte presentera seglarsko(r) från Sperry Topsider...

2010-05-01 @ 22:46:09
Postat av: Hugo

Har bra koll på dem men hade svårt att hitta någon schysst bild tyvärr.



Hugo

2010-05-01 @ 23:55:56
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0