Accessoarer: Åtta runda bågar


Oliver Peoples, Iconic Styles, Riley

När vi ändå talar om solglasögon kan det kanske kännas aktuellt med ett nytt "10 x Glasögon-inlägg". Här har jag valt ut åtta favoriter som tyvärr är pinsamt lika. Istället för formen har jag valt att förundras över färgerna och de olika "mönstren", med andra ord de olika typerna av spräcklighet. Just nu är jag barnsligt förtjust i Oliver Peoples-bågarna ovan och Moscot Lemtosh-bågarna en bit ned på listan.


Hamburger Eyewear

Moscot Lemtosh, fantastisk bild

Hamburger Eyewear

Oliver Peoples Barrie, numera en klassiker här på Style by Lindberg

Hamburger Eyewear


Moscot Miltzen som gör sig bra även som solglasögon.


Som sagt så är formen pinsamt lik på flera av bågarna, här är modellen Riley från Oliver Peoples igen, men man får precis som jag tidigare skrev, förundras över färgval och "mönster".

Hugo


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Riley gör sig nog i min mening bäst i detta spräckliga mönster.

Sedan är Lemtosh och Barrie också de två skönheter, kanske ännu mer fulländade i svart till en 60-talsinspirerad look á la Thom Browne.

2010-04-06 @ 19:52:47
Postat av: Hugo

Så sant, så sant.



Hugo

2010-04-07 @ 20:36:33
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0