Veckans Outfit: Svensk Oktober



Ytterligare en Veckans Outfit är skapad och denna gång är det starkt influerat av den bild jag la upp i inlägget
6 favoriter från höstmodet. Anledningen rill att jag valt att döpa den till Svensk Oktober är att kylan är påväg och då är det den här sortens funktionella plagg som behövs. Med andra ord är det snart dags att dra på sig snörkängorna, fiskartröjan, regnrocken och mössan. Den mörkbruna färgen går som en i det här fallet brun tråd genom hela outfitten och det är bara jeansen egentligen som inte är bruna. Ja, så länge man inte är oehört petig och klassificerar rocken som mörkt beige.

Rock:
Steven Alan. Mackintosh-rocken från Steven Alan är numera välbekant på bloggen. Detta beklagar jag verkligen men jag tycker att den är väldigt snygg och i vissa fall hittar man helt enkelt inget bättre alternativ. Notera de rundade kragsnibbarna som ger rocken en mer dressad look än motsvarigheter utan rundade kragsnibbar.

Tröja: Our Legacy. Ytterligare ett plagg som jag haft med en hel del på sistone är denna så kallade Norwegian Knit från Our Legacy. Jag har själv spanat in den på PUB och ska dit imorgon för att testa den. 1 300 kronor känns överkomligt med tanke på att deras skjortor kostar ungefär detsamma och i vissa fall mer. Något som jag tycker utmärker den här är att de valt att inside-out-sticka den.

Jeans: Levi´s. 501:an håller alltid och precis som jag efterlyst så är de jag använder mig av här otvättade.

Skor: Grenson. Snörkängorna från Grenson tillhör säsongens snyggaste och jag tycker att de är supersnygga med sitt slitna skinn. Färgen faller mig också helt i smaken då jag ogillar svarta skor och tycker att ljusbruna kängor lätt ser kvinnligt ut.

Mössa: Our Legacy. Som den möss-fettischist jag är så har jag också tagit med en stickad mössa från Our Legacys höstkollektion. Färgen är densamma som det bruna i tröjan och därav valet. Själv tyckte jag att jag lyckades få till en bra helhet med de bruna färgerna. Håller ni med?

Hugo

Kommentarer
Postat av: Malte

Hallå,



rocken vart går den att hitta i sverige? Samt vad är priset ungefär?

2009-09-10 @ 19:37:20
URL: http://www.classicwardrobe.se
Postat av: Hugo

Den är tyvärr från s/s 09 så den blir svår att få tag på i någon butik här i Sverige förutom möjligen second hand men då ska du ha en rejäl nypa tur.



Hugo

2009-09-10 @ 20:30:45
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Anton

Helheten med det bruna är bra. Hade funkat bra med en grå mössa också. Däremot skulle jag vilja tipsa om ett par bruna läder ökenkängorliknande skor jag köpte i augusti som jag är otroligt nöjd med och hade passat utmärkt till denna outfit. Dessvärre så är dem nu slutsolda på Nelly.com i brunt men de finns kvar i svart (Dock mycklet snyggare i brunt). Om man är nyfiken på hur de bruna ser ut så gör följande: Klicka länken http://mentor-footwear.com/ sedan klicka "Men" sedan klicka "Mentor" (nedre vänstra hörnet.) sedan ser du dem på Andra raden uppifrån och längst till höger.

2009-09-10 @ 22:30:05
Postat av: Casual

Burr...

2009-09-11 @ 11:43:54
URL: http://www.casualwear.se
Postat av: johan

KOLLA MINA TRADERA AUKTIONER



WESTER SANDALER, WHYRED BOOTS, BROUGES, ACNE, BURBERRY, AQUASCUTUM OCH MASSOR AV ANNAT !



http://www.tradera.com/MyTradera/Seller.aspx?filter=1

2009-09-11 @ 12:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0