Ur arkivet: Avslappnad Elegans



Dagens Outfit illustrerar i detalj hur jag skulle vilja klä mig de sista, lite svalare, sommardagarna. Plagg som är av det mer dressade slaget förekommer i form av de vita byxorna som ändå ger en lite avslappnad ton på grund av dess denimtyg och sidenscarfen. Sportiga plagg så som bomberjackan, oxfordskjortan och seglarskorna bildar en fin kontrast tillsammans med de lite mer eleganta plaggen. Angående seglarskor så vill jag bara förtydliga att seglarskon i outfiten är den snyggaste jag någonsin sett. Antagligen för att jag är mycket förtjust i när seglarskornas när finish ger ett intryck av en viss slitning. Skorna är ifrån J.Crews samarbete med Sprerry Topsiders. Ja, man får inte glömma glasögonen. Ännu ett par stilfulla bågar ifrån Moscot som vitnar om märkets amerikanska preppyarv.

Jacka: Herno Glasögon: Moscot Skjorta: Gitman Vintage for H(y)r Collective Skärp: Our Legacy Byxor: Incotex Skor: Sperry Topsider for J.Crew Halsduk: Piombo

Gabriel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0