Summering av Our Legacys utförsäljning


Orka läsa allt det här, för det är faktiskt bra. Eller åtminstone första stycket som är lite tragikomiskt.


Klockan är 09.15 när jag når Our Legacys utförsäljning på Krukmakargatan. Jag ser en kö som sträcker sig ut på gatan. Av de sju personer som står och väntar på att någon ska komma ut ur butiken så att de kan bli insläppta av dörrvakten, bär tre uppkavlade mössor. Fyra av köns medlemmar bär runda glasögon och allas klädsel påminner om varandras. Trots att man blir väldigt medveten om att man bara är en i mängden av Our Legacy-fantaster så är snarast på ett glädjande sätt. Det finns en slags gemenskap mellan alla i kön och när jag ställer mig där längst bak så inser jag att jag just står längst ner på min egna evolutionsstege. Jag är yngst och åldrarna i kön går från mig till en man med en sliten blå mössa och en lika sliten oljerock, han ser ut att vara runt 35. En äldre dam kommer och bryter kön med orden -Det var mig en grupp välartade gossar.

När vi släppts in i det oerhört lilla rummet fyllt med närmare trettio män som alla ser likadana ut även om jag kan tänka mig att få skulle vilja erkänna det för sig själva. Bekvämlighet är inte ett ledord på denna outlet så efter att ha köpt en grå, stickad tröja med sjalkrage så beger jag mig till skolan för att återvända vid tretiden. När jag har slutat skolan och kommer tillbaka så är det inte alls samma sorters människor på plats. Jockum Hallin är inte längre kvar och jag inser att det bara är de riktiga nördarna som är där redan mellan klockan åtta och nio.

Inköp Hugo: Tröja med sjalkrage 300:-, Jeans 100:- och två t-shirts för 100:-

Inköp Gabriel: Skjorta 400:- och jeans 100:-

Hugo

Kommentarer
Postat av: Abraham

Tror ni det finns nått schysst kvar i storlekarna small och medium ?

2009-09-25 @ 21:06:46
Postat av: Hugo

Idag fanns det kvar en mörkblå Mackintosh-rock för 500 som var en stor storlek small och grymt snygg. I övrigt är det rätt svårt att få tag på så här sent.



Hugo

2009-09-25 @ 21:28:09
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: David

Hittade en blå mackintosh rock, en kabelstickad tröja och ett par ullchinos. Är sjukt nöjd.

2009-09-26 @ 10:41:57
Postat av: Fredrik

Fick med mig ett par chinos och två tischor, annars lite dåligt med button-downs tyvärr :(

2009-09-26 @ 12:27:24
URL: http://ourclothes.blogg.se/
Postat av: Hugo

David: Ja, jag såg den(mackintosh-rocken) också. Hade köpt den om den inte varit så himla stor.



Fredrik: Dåligt med button-down som sagt men det låter som om du ändå fått med dig lite trevliga saker hem.



Hugo

2009-09-26 @ 16:39:32
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0