Veckans Outfit: Mackens sista framträdande



Idag har jag gått på höstlov vilket känns oerhört skönt. Detta innebär att ni kan vänta er lite längre och mer genomarbetade inlägg under hela nästa vecka. För övrigt har jag idag brutit mot min policy att alltid stryka medhårs när jag svarar på kritiska kommentarer men någon gång ska väl vara den första. Samtidigt, vad svarar man på en kommentar som klagar på ens skrivna språk med orden: "tycker kanske inte att språket är något speciellt. jag har inte följt bloggen men det verkar onekligen som att texterna är mer ett försök till att glänsa än att göra sig förstådd vilket också enligt mig inte lyckas. det finns exempelvis ett antal fel i denna texten." Notera till exempel att varje mening börjar med liten bokstav. Såhär i efterhand undrar jag varför jag inte svarade på kommentaren där någon menade att han/hon gillade utstyrseln men ville byta ut... (Ja, samtliga plagg och accessoarer utom ett.) Jaja, över till kläderna.

Rock: A.P.C. Kylan börjar komma på allvar och därav namnet, mackintosh-rocken ska hängas in i garderoben och bylsigare jackor ska åter få se ljuset efter månader i garderobens mörker. Själv har jag idag invigit min Barbour Liddesdale som jag tänkt ska agera vinterjacka med viss konkurrens från min WESC-parkas. Jag gillar som bekant macken grobiöst mycket och jag har överexponerat plagget rätt så ordentligt, därför känns det som att det är dags att hänga in macken i garderoben även här på bloggen.

Tröja: Steven Alan. På Industribolsget hittade jag igår den här trevliga tröjan från Steven Alan. Lite konstigt att jag inte sett den tidigare med tanke på hur många gånger jag rotat igenom nätbutiken. Anledningen till att jag valt att ta en t-shirt under istället för en skjorta är att jag tycker att såhär urringade och tunna tröjor gör sig sämre med just skjorta.

T-Shirt: Our Legacy. Självklart har Our Legacy ett finger -eller i det här fallet en t-shirt- med i spelet. På deras utförsäljning köpte jag en helt grå vanlig t-shirt som jag nu måste räkna till ett av mina favoritplagg. Perfekt ringning kombineras med ett mycket trevligt material. Jag köpte min för 50 spänn nedsatt från 600 kronor så det var ett kap även prismässigt.

Jeans: A.P.C. Jag vet att jag använder mig mycket av dessa jeans just nu men de ligger helt perfekt för att användas i diverse utstyrslar. I övrigt finns det inte heller något att klaga på med dem. Snygga, vanliga blåjeans utan onödiga detaljer.

Mössa: Maison Martin Margiela. Här ser ni en av mina nya favoritmössor och ni lär se den imorgon också då ett litet bildinspirations-inlägg ska publiceras.

Skor: Adidas. Ett par Stan Smith 80´s i svart-vitt utförande avslutar detta inlägg och blir troligen det sista paret sneakers på bloggen för en lång tid framöver. 799 kronor på sneakersnstuff är de absolut värda tycker jag.

Hugo

Kommentarer
Postat av: Abraham

Vart kan jag köpa den fina mössan?

2009-10-23 @ 17:40:42
Postat av: Hugo

Abraham: Den finns på Très Bien Shop och du kommer få se betydligt bättre bilder på den imorgon.



Hugo

2009-10-23 @ 18:58:10
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0