Fem favoriter från MQ

Idag var jag förbi MQ för att samla ihop det bästa från deras höstsortiment. Deras mössor har jag ju tipsat tidigare om men det skadar inte att nämnas igen. Över huvud taget så är det deras grovstickade produkter som är värda att nämnas. Priserna ligger mellan fem och sexhundra så några budgettips är det inte men åtminstone ett lite billigare sätt att slippa undan. Jämför det med 2200 kronor som man tvingas betala för för de sjalkragade skapelserna från Paul Smith (se bilden).

1. Mössor, Blueprint, 149,50 kr.
Ljusgrå, mörkgrå, mörkröd, marinblå och svart är de färger som man kan hitta på grovstickade mössor med ett vik på MQ. Priset är inte jättelågt som på H&M(49,50 kr) men fortfarande betydligt billigare än till exempel Our Legacy (600 kr).

2. Tröja med sjalkrage, Bläck, 599 kr. I en orange-röd nästan tegelfärgad färgton, finns en tröja med sjalkrage från svenska märket Bläck. Kragen går lite djupare än vanligt men på ett positivt sätt. Att den inte slutar spetsigt utan trubbigt -om ni förstår vad jag menar- gör att detta inte är ett problem.

3. Skjorta, Blueprint, 499 kr. Snygg men inte särskilt speciell rutig skjorta med button-down krage. Färgerna går i diskreta blåa, gröna och gråa toner. Till skillnad från de flesta övriga blueprint-skjortor har denna inte en onödigt liten krage. Jag gillar den här typen av skjortor väldigt mycket vilket ofta visar sig i de outfits som publiceras här. Fungerar alldeles utmärkt under v-ringat, crewneck och sjalkrage.

4. Tröja med sjalkrage, Blueprint, 499 kr. Ett betydligt mer lättmatchat alternativ är denna gråa skapelse från Blueprint. Kragen är dock inte riktigt lika snygg som kragen på den från Bläck och personligen tycker jag att man kan lägga en hundring extra för att få den från Bläck istället.

5. Vit fiskartröja, Blueprint, Bläck eller Emilio, 599 kr. Jag kan inte hitta varifrån den vita, kabelstickade fiskartröjan var ifrån men den var väldigt snygg och jag tror verkligen att den fungerar bra over-sized med en halsduk, ett par jeans och ett par slitna mörkgröna Converse.

Hugo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0