Dagens Outfit: Vinterhipstern


Om en modemedveten ung man fusionerade med en hipster eller möjligen någon j-poppare så skulle resultatet bli något i den här stilen. Om utfallet blev någorlunda lyckat vill säga. Med tanke på hur många gånger den här rocken varit med i diverse outfits, så har jag åtminstone bevisat att en beige mackintosh-rock går att kombinera med väldigt mycket och är ett oerhört bra köp. Mössan må vara lite freekad men det kanske är precis vad som behövs för att liva upp en outfit i höstmörkret. Den och glasögonen är väl det som tillför epitetet hipster till detta men ni får döma själva om ni tycker att detta skulle kunna bäras upp av en "vinterhipster".

Rock:
Aquascutum Tröja: Burberry Prorsum Jeans: A.P.C. Skor: Red Wing Mössa: Peter Jensen Glasögon: Selecta

Hugo


Kommentarer
Postat av: Carl

Gillar stället i stort, men jag tycker personligen att kängorna ser lite väl klumpiga ut i sammanhanget? Jag tänker att macen är att plagg med ganska slank siluett. Gillar de stickade plaggen, mössan är schysst. Sedan kanske jag skulle byta glasögonen till någon lite mer klassiskt runt! ;)

2009-10-16 @ 19:46:04
Postat av: Hugo

Carl: Jag förstår din tanke helt och hållet och håller med om att ett par slankare skor kanske skulle vara mer passande, men till stickad tröja och mössa kändes det mer naturligt med ett par rejäla kängor. Angående valet av glasögon så har vi kört med så oerhört mycket "klassiskt runt" att jag ville ge det hela en lite annan touch.



Hugo

2009-10-16 @ 20:37:15
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Martin

Håller faktiskt inte med carl. Jag älskar brytningarna med den slanka rocken till redwings dojjorna, glasögonen är också grymma! Önskar jag hade råd med allt detta, men inspiration får man onekligen!



Martin

2009-10-19 @ 16:05:12
URL: http://enfattigstudent.blogg.se/
Postat av: Hugo

Trevligt med en så positiv kommentar. Ja, glasoögonen skulle jag onekligen vilja vara ägare till.



Hugo

2009-10-19 @ 16:23:54
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0