Dagens Outfit: Jockum Hallin



Något i den här stilen erinrar jag mig att Our Legacys grundare Jockum Hallin klär sig. Det här är något av den svenska modemarknadens tolkning av preppy, lite ledigare och mer bekvämt att gå runt i. Ganska skön mix av märken här tycker jag själv och inga märken har fler än ett plagg i outfitten. Något i den här stilen klär jag mig själv i idag. Tyvärr inga brouges från Our Legacy men mina kängor från R.M Williams duger gott och väl. Det här är ett axplock av vad Jockum och Cristopher designar men det är ändå bara skorna som är därifrån. Jag börjar ha mina stående kort i dessa utstyrslar och förutom Our Legacy som varit ett länge så är A.P.C. med i nästan varje outfit nuförtiden.

Rock:
Aquascutum Skjorta: A.P.C. Jeans: Maison Martin Margiela Väska: Chapman Skor: Our Legacy Halsduk: Polo Ralph Lauren

Hugo

Kommentarer
Postat av: G

tycker inte att det där är ett dugg preppy, inte ens en skandinavisk tolkning. Hur som helst, bra blogg. Kan inte bloggarna presentera sig i något inlägg?

2009-10-05 @ 20:26:03
Postat av: Hugo

Nej, jag vet inte. För mig är det här lite skandinavisk feg-preppy men preppy har också blivit ett så brett uttryck att allt snart kan tolkas som det.



Tills vidare behöver du bara veta att vi är två killar som är femton år och bor i Stockholm, men jag kan absolut skriva ett sådant inlägg om några dagar.



Kul att du gillar bloggen//Hugo

2009-10-05 @ 20:58:39
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

skulle vara kul om ni skrev lite mer vad ni gör på dagarna också.



Tack för en jätte bra blogg.

2009-10-05 @ 21:43:05
Postat av: Hugo

Okej, jag ska försöka få in lite mer sådant i fortsättningen då.



Hugo

2009-10-05 @ 21:44:34
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: F

Måste hålla med om att jag har svårt att se vad som är preppy i detta. Aquascutums rock är ju väldigt fin, skorna är helt ok, hade varit finare utan den konstlade slitningen. Men ihopsatt tycket jag att detta ställ ser allt för mycket ut som en pretto tråksvenne, tyvärr.

2009-10-06 @ 00:26:53
Postat av: G

Håller annars ofta med till fullo gällande inlägg.

Gillade verkligen din idé som du kallade "trenchcoat-komplex".

2009-10-06 @ 16:40:10
Postat av: Hugo

Hehe ja, det uppkom på Åhléns City någon gång i vintras när jag och Gabriel gick runt och deppade över att flera plagg kändes som för vuxna för oss.



Hugo

2009-10-06 @ 17:55:09
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0