Dagens Outfit: Blandad Konfekt


Först så tänkte jag att denna outfit skulle gå åt det italienska hållet med dubbelknäppt överrock i kashmmir och hela den biten. Men just idag kunde jag inte hålla mina små korvfingrar borta från lite preppy. Så kashmirrocken byttes ut mot gloverallduffel och en tänkbar Panerai Luminor mot en liten klocka med oranget NATO-band. Grå kashmirbyxor med pressveck och slag lämpar sig utmärkt i höst till en marinblå uddakavaj i någon ullblandning. Hallsduken från Drakes är ett av mina favoritplagg i höst. En hallsduk som både går att använda som prickig sidenscarf eller som tartanrutig kashmirhallsduk måste man säga är extremt mångsidig. Man behöver inte säga så mycket om skorna. De är i min mening ett par av de snyggatse som finns. Tänk dig också att du till denna outfit använder ett par kashmirstrumpor i någon dov fär och utstyrseln fullbordad.

Hallsduk: Drakes Skor: Sutor Mantellassi Duffel: Gloverall Kavaj: Boglioli Byxor: Black Fleece Klocka: Smart Turnout Glasögon: Moscot

Gabriel

Kommentarer
Postat av: Frank&Rémy

Grymt härlig outfit, något jag absolut hade kunnat tänka mig bära. Är så sjukt taggad på en duffel, men inte lyckats hitta en som faller mig i smaken. Jag har en fråga till dig min gode Lindberg, hur pass slimmad ska en duffel vara egentligen?

2009-10-12 @ 19:16:50
URL: http://whocaresitsonlyfashion.com
Postat av: Hugo

Jag vill ha den riktigt slim och jag gillar personligen den från NN07. Jag vill dock inte ta åt mig någon ära för detta fina inlägg signerat Gabriel.



Hugo

2009-10-12 @ 19:31:37
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Filip

hur kommer man till Dovers hemssida! Kavajen var sjuuukt nice! ENligt mig skulle det va nice med en blå kavaj, de grå byxorna en grå ylleslips och en ljusblå skjorta

2009-10-12 @ 21:18:02
Postat av: Gabriel

Filip: Jag skrev fel vid märkeshänvisningen. Kavajen är ifrån Boglioli som man kan hitta på t.ex. Hans Allde eller Gabucci. Jag vet däremot inte om just denna modell fortfarande säljs, men jag vet att det finns snarlika.



Gabriel, Style by Lindberg

2009-10-12 @ 22:19:12
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0