Veckans Outfit: Lantlig Preppy


Första Veckans Outfit jag tagit mig tid till att skriva här på nya bloggplattformen, berör ämnet lantlig preppy, där funktion och elegans går hand i hand. Att bära dessa plagg fungerar vilken lerig dag på landet som helst. Den regntåliga oljerocken är ett favoritplagg som alltför sällan används här på bloggen. Samtidigt känns det lite fel med dessa varma plagg när solen ligger på som den gör idag. Ja, vi har i alla fall fint väder här, utanför köpcentret i det lilla småländska samhället Högsby. Gabriel konfirmerar sig idag och jag ska alldeles strax ringa och gratta. Om jag inte får tag på dig Gabriel så grattis i alla fall. Om du hinner kan du gå förbi MQ och köpa den vita och blårandiga t-shirten som King hade med i sitt inlägg t-shirtfrossa, så får du pengar av mig sedan. Den kostar bara 149 kronor så vitt jag vet.


Jacka:
Barbour. Som jag nämnde tidigare i inlägget så är oljerocken ett favoritplagg och detta gäller som jag förstår det, både mig och Gabriel. Fungerar lika bra inne i stan som ute på landsbygden. Funktionellt plagg som tål både regn och kyla men också lätt kan anpassa sig för lite varmare väder.


Skjorta:
Gitman Bros. Via http://ttlg.blogspot.se/ hittade jag denna fina Gitman Bros-skjorta och trots att uppdateringen på den just nämnda bloggen, håller en mycket låg frekvens, så tycker jag att den är helt klart värd att besöka. Rosa oxfordskjorta är ett tidlöst plagg, avslappnat och elegant på samma gång.


Jeans:
The Local Firm. Grova arbetarjeans som helt stämmer in på Axel Nyhages och Richard Hutchinson´s beskrivning av sitt märke The Local Firm. Att The Local Firm inte är känt som något preppymärke hindrar mig inte att använda mig av dessa i denna outfit, då de är perfekta för ändamålet.


Skor: Loake 1880. Chelseaboots är alltid ett säkert kort och dessutom tål de mer än ett par snörskor i läder. Färgen på dessa gör sig riktigt bra tillsammans med jackans mörkt gröna ton vilket gör valet än mer självklart. Att hitta snygga snörkängor för män är inte det lättaste men Hope kanske kommer att lyckas. Deras snörkängor för kvinnor är i vilket fall som helst ruggigt snygga.


Glasögon:
Polo Ralph Lauren. Jag har aldrig haft så höga tankar vad gäller Polo Ralph Laurens glasögontillverkning men dessa håller helt klart samma standard som favoriterna från Ben Silver.


Hugo


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Barborjackan är sannerligen ett mycket fint plagg, funderar starkt på att skaffa mig en sådan till hösten!

2009-07-24 @ 21:32:02
URL: http://ourclothes.blogg.se/
Postat av: Mr. Tweed

Country Preppy was a new term to me, I might use it myself sometime. Regarding laced boots, do have a look at Tricker´s. Their country collection is in vogue indeed, and they also make shoes and boots for designers like Junya Watanabe. Of course, Tricker´s are only doing what they have always done - the finest classic country footwear made in Northampton, England...



Yours,

Mr. Tweed

2009-07-26 @ 16:00:14
URL: http://www.countrysports.se/mrtweed
Postat av: Gabriel

Mr. Tweed: You have so right about Tricker's. One of my favorites when it comes to brouges, country style.



Style by Lindberg

2009-07-26 @ 19:53:49
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0