Veckans Outfit: Kortsiktig futurism


Ni får ursäkta att Dagens och Veckans Outfit levereras i en sådan strid ström som de i skrivande stund görs. Anledningen till detta är att jag inte har något internet här på mitt ena landställe i Småland, vilket innebär att jag helt enkelt inte kan få ihop till den sortens normala inlägg som tips vad gäller reor och outlets, då jag blir informerad om de flesta outlets via mail. Enda gångerna som jag lyckas vara ute på internet är när vi åker och handlar etc, och då kommer det mobila bredbandet väl till pass. Dessa tillfällen utnyttjas till att posta några inlägg som jag skrivit på Microsoft Word i min solstol, och så är även fallet just nu. Att sätta ihop outfits behöver jag inget internet till, då jag
har ett enormt bildarkiv över skjortor, solglasögon, glasögon, rockar, skor och diverse accessoarer. Allt finns i den lilla mappen "Dagens Outfit" och att lägga in några bilder i Paint och sedan Photoshop, är ingen match.


Skjorta:
Our Legacy. Dagens inlägg doftar futuristisk sommarsvett från Djurgården, juli 2010, och den här sortens kläder är troligen lika aktuella nästa sommar som under denna. Jeansskjortan kan jag garantera är kvar även nästa sommar då det varit ett vanligt förekommande plagg i de s/s 10-kollektioner som vi sett på den svenska modeveckan.


Chinos:
Our Legacy. Nej, vi blir knappast av med chinos till nästa sommar heller så valet av byxor kändess självklart. Att det är just dessa chinos som finns med i outfit efter outfit, finns det en rätt så enkel förklaring till. Det är nämligen en bild som är lätt att använda sig av i denna ganska konsekventa konstellation av plagg.


Solglasögon:
Super. Solglasögon med flat-top är inget vanligt förekommande bland de moderiktiga människor man ser på stan, utan snarare något man kan sikta på en exotisk hipster. Men till nästa sommar är de troligen närmast den sortens sommarplåga som de "öppna persienn-solglasögon" kallade shades, varit denna sommar. Aldrig skulle jag gå runt i den sortens solbrillor som varenda fjortiskille glider runt i nuförtiden. Upphovsmakaren till att de brillor som jag talar om, blivit så överanvända, heter Kanye West. Han är likaså en ständig bärare av den här sortens flat-top solbrillor så vänta er en invasion av dessa till nästa sommar. Att bara vara en i mängden med ett par sådana här kan man nästan räkna med nästa sommar, men om man införskaffar ett par nu kan man åtminstone skryta med att ha varit bland de första.


Väska:
Delvaux. Enfärgade weekendbags är verkligen ett säkert alternativ om man inte vill se för utstuderad ut. Att gå runt med en vit weekendbag med ljust bruna läderdetaljer på, i stan, är en stilmiss enligt mig. Om jag får medhåll kan jag dock inte garantera men jag tycker helt enkelt att det ser för utstuderat ut. Att gå runt med en enfärgad weekendbag i stan är det däremot ingen som reagerar negativt mot. Konsten är att vara utstuderat outstuderad så att säga.


Skor:
Our Legacy. Jag kan knappt vänta till att Our Legacys höstkollektion släpps. Om Robin Klang älskar Acne och Lanvin så är det ingenting mot vad jag känner för Sveriges i särklass snyggaste märke. Our Legacy dominerar denna outfit och det är sällan jag skapar en outfit där Our Legacy uteblir.


Hugo


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så sant som det är sagt. Tror dock inte att höstkollektionen kommer överträffa vår/sommarkollektionen, tacka gudarna om jag har fel. (jag hoppas jag har fel)

2009-07-27 @ 13:15:35
URL: http://pacemakers.blogg.se/
Postat av: Niclas

Hej,



Såg att du ville blogga på Estile.se Maila mig på [email protected] så kan vi diskutera saken vidare. :)



/Niclas

2009-07-28 @ 18:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0