Dagens Outfit: Preppy ut i fingertopparna


Ja, namnet hade varit fyndigare med ett par handskar men jaja.

För första gången på ett litet tag kommer en renodlad preppy-outfit, detta som omväxling från den outfit jag går runt i idag, och likaså har gått runt i de tre senaste dagarna. Jeansen jag bär är mammas gamla Levi´s 501, sönderslitna över knäna och söndernötta över låren. De är så skitiga att flugorna surrar runt dem. Den urtvättade t-shirt jag bär är -slår det mig- också från Levi´s, något som mamma köpte till mig för sådär två år sedan. Den har använts i flera dagar, luktar svett efter att ha använts under både fotbollsmatcher och svampplockning. De plagg som finns med i denna outfit har ni flera gånger tidigare sett. Kavajen från Adam Kimmel är liksom dessa chinos från J.Press, välanvända i de Veckans och Dagens Outfit som publicerats. Skjortan från Gitman Bros Vintage har Gabriel tidigare haft med i en outfit och Jacob kommer ha med den i en outfit inom kort. Gitman Bros som för övrigt kommer att lanseras på Très Bien Shop inom kort. Weekendbagen från Piero Tucci är som bekant en favorit här på bloggen, möjligen på sistone lite utkonkurrerad av den från Delvaux.

Att helt och hållet ändra på sin garderob tar ganska lång tid om man inte är gjord av pengar, vilket jag har svårt att tro om er, mina läsare. Därför är det nog först under nästa vår som preppy slår igenom på allvar. Då kommer det inte kännas speciellt att se någon gå runt på stan, i den här sortens kläder. Eller för den delen, gå runt i det själv.


Kavaj:
Adam Kimmel Skjorta: Gitman Bros Vintage Chinos: J.Press Skor: Church Väska: Piero Tucci Glasögon: Polo Ralph Lauren


Hugo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0