Propra plagg i ett lekfullt utförande



Det finns flera typer av klädesplagg som man kan känna är aningen för dressade. Ta till exempel kavajen. Här har vi då ett superfint alternativ för den som inte vill vara alltför propert klädd, den ofodrade kavajen. Det finns några ytterligare sätt att få sin outfit att se mindre dressad ut och dessa sätt kan ni läsa om nedan. Till skillnad från förra sommaren tror jag på ett mer ledigt mode till denna sommar. Helt olikt förra sommarens mode blir det dock inte. Ungefär samma plagg men i sommar ska det se ut som att du hunnit använda dem i cirka tio år. Lite mer slitet finmode helt enkelt. Propra plagg i ett mer lekfullt utförande helt enkelt.



Virkad slips eller slips i udda material:
Att bära virkad slips istället för sidenslips på kontoret kan vara ett hett tips för dig som vill vara lite mindre uppklädd utan att se alltför sjaskig ut. Ylle- eller kashmirslips kan annars vara pricken över i i en outfit med italienska influenser. Tänk er, gråa flanellbyxor med pressveck och slag, (eventuellt med en nyckelkedja hängandes från), en tunn ljusblå skjorta med en grå cardigan över, en Moncler-jacka, och så, en ylleslips. 

Nedgångna finskor:
Ett par nedgångna brogues eller ihopsäckade loafers kan passa de flesta stilar. För mig som inte vill se allt för dressad ut men ändå gärna går omkring i denna typ av plagg, och framför allt vill ha möjligheten att variera min skogarderob utan att behöva klä upp sig, är till exempel skorna på bilden rena drömmen. Jag tror att dessa nedgångna mocka-loafers från A.P.C. skulle vara grymma tillsammans med ett par shorts och en skjorta med uppkavlade ärmar. Gieves and Hawkes´s Buckshot Brogues är ett utmärkt exempel på ett propert plagg i ett lekfullt utförande.



Avslappnade skjortor, sommarens viktigaste plagg:
I sommar är det uppkavlade ärmar, tunna linneskjortor och framför allt mycket rutigt som gäller. Min Whyredskjorta som ni säkert såg någon gång i somras kommer att användas flitigt. Ärligt talat ska jag vara lite vågad och säga att jag tror att vi kommer få se en del mönstrade skjortor som till exempel den från Our Legacy som ni kan se via länken här. Självklart menar jag då inte i kollektionerna -vilket jag ju har facit på-, utan snarare på många bloggar och på modeintresserade mäns kroppar. De udda mänstrade skjortorna blir vårens otippade trend.

Hugo

Kommentarer
Postat av: Paul

Slipsen på bilden. Märke?

2009-12-28 @ 15:29:32
Postat av: Hugo

Inte en aning. Bilden är hämtad från Kishida Days som fotograferar italienska, välklädda män.



Hugo

2009-12-28 @ 20:53:01
URL: http://stylebylindberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0