Håll värmen med stil



De varmaste och samtidigt stilsäkraste plaggen samlade i ett inlägg. Kunde det vara bättre? Tips om var du kan  hitta plaggen billigast är inkluderat i texten. Något som jag inte tagit med är några plagg från Weekday. De har bland annat en lite trashigare paletå som jag faktiskt är lite sugen på och även mössan på bilden har jag valt att inte skriva något om.



Duffel:
Ovan ser ni två Duffecoats från Active Wear via La Redoute kostar de mellan 900 och 1 700 kronor. De finns också i färgen svart och en rutig variant. Annars är ett bra tips att besöka Herr Judit som har flera inne just nu. Om man inte hittar där så kan man ta en tur till Stadsmissionen vid Fridhemsplan dit det tidigare kommit in och säkerligen kommer in fler.

Sotarmössa: Självklart måste jag tillåta mig själv att skriva lite om mössor också. Vad Samuel Garlöv på Industribolaget kallar för "Palmemössa" kan man köpa för endast 100 kronor på SOLO just nu. Annars ska man inte underskatta HM vad gäller den här typen av plagg. Svart sotarmössa från HM, 49,50:-, som hittat med andra ord.



Handskar:
De från Dents är absolut inte ett dåligt alternativ. För er som inte läste det inlägget så är det fodrade skinnhandskar för 35£, riktigt bra med andra ord. Handskarna kan ni hitta på Oi Polloi. Annars är ju Gaucho en klassiker vad gäller skinnhandskar och jag är jättenöjd med mina. När jag inte använder dem så brukar det numera bli avklippta torgvantar, tattarvantar, slitna fingervantar med avklippta fingertoppar, kalla det vad ni vill. De köptes i alla fall som vanliga ljusgrå fingervantar på HM, i ett två-pack för 39,50. Sedan smutsade jag ned dem, rev upp några maskor och marinerade i parfymen Dirt från The Library of Fragrance. Något fel i huvudet har man ju.



Snörkängor: För 258€ får man ett par grova snörkängor från Red Wing. Ganska dyrt men vilken investering trots allt. De håller ju garanterat i tio år om man inte missköter dem totalt. Gillar deras lite råare look och ni ser också att jag valt ett använt par som bild. Skorna finns att köpa på Très Bien Shop. Eller så köper man dem här för endast 135€.


Hugo

Kommentarer
Postat av: ekonomen

Köpte mina Red Wings på http://www.stuartslondon.com/viewproducts/SHOE%20SHOP%20MENS/Red%20Wing/ för endast 135€.

2009-12-16 @ 18:03:41
Postat av: Hugo

Bra tips, jag lägger in det i inlägget.



Hugo

2009-12-16 @ 18:43:37
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Fredde

Hur är Red Wingsen i storlekarna. Om man har 43 svensk storlek, vad går man på då? 8,5 UK eller 9?



Bra inlägg!

2009-12-17 @ 09:32:34
Postat av: Fredde

Vet du hur lång tid det tar att få hem skorna från denna sida, skulle vara kul att veta.

2009-12-17 @ 09:33:32
Postat av: ekonomen

Tror att det tog ungefär 3-5 dagar för mitt par, skickades samma dag. UK 9 motsvarar sv stl 43, dock är de stora i storleken så gå ner en storlek om du inte tänker köra med raggsockor.

2009-12-17 @ 10:24:10
Postat av: Hugo

Tack ekonomen för att du gör mitt jobb :-D



Hugo

2009-12-17 @ 14:23:26
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul med Pro Bono uppdrag ibland ;)

2009-12-18 @ 09:23:22
Postat av: Hugo

(namnlös): Vad är Pro Bono???



Hugo

2009-12-18 @ 17:19:49
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: ekonomen

Arbete utan ersättning, för allmänhetens bästa:)

2009-12-18 @ 18:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0