Dagens Outfit: Inglorious Basterds


Min dator är riktigt konstig just nu så ni får ursäkta den något oregelbundna frekvensen av uppladdning av inlägg. Ikväll har jag varit och sett Quentin Tarantinos senaste film som ingen kan ha undgått att känna till. Jag har alltid varit ett stort Tarantino-fan alltsedan mamma för första gången visade Kill Bill för mig då jag var runt tio år. Sedan dess har också alla de andra av hans filmer setts och somliga har jag sett åtskilliga gånger. Skulle gissa att jag sett Pulp Fiction ungefär tio gånger, Reservoir Dogs, Kill Bill vol 1 och två cirka fem gånger, Death Proof och Jackie Brown två gånger. Självklart är det några som man inte sett men snart så. Filmen var hur som helst grymt bra även om somliga som kom ut från biografen såg uppriktigt skärrade ut. Jag tycker verkligen att det är fantastiskt att det är 17 år sedan han släppte Reservoir Dogs. Då var han 29 år gammal och inte mycket har ändrats till nu, men han lyckas ändå fortfarande chocka och provosera.

Kavaj:
Hyperion Klocka: Panerai Luminor Marina Skor: Edward Green Väska: Swaine Adney Brigg Armband: Tod's

Hugo och Gabriel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0