Dagens Outfit: Fyra nyanser av beige


Just nu är det ganska kallt (eller ja, 19 grader i skuggan) där jag befinner mig. Trots att solen skiner under stora delar av dagen, så blir det aldrig särskilt varmt. Detta faktum inspirerade mig till att skapa den här utstyrseln. En ljus och somrig utstyrsel med en varmare tröja för kallare väder. Ett par shorts har för ovanlighetens skull tagit plats i en av de utstyrslar som vi skapar här på bloggen, men å andra sidan hade jag med shorts i inlägget om Gunnar, Olof och Nils, vilket trots allt var för så kort tid sedan som igår. Att shorts är ett allmänt hatat plagg kan jag förstå med tanke på de osmakliga surfarbadshorts som översvämmar Sverige varje sommar. Nu finns det dock mer dressade och mer smakfulla shortsalternativ så detta faktum måste förbises. De mer dressade shorts som lanserades till denna sommar är något längre än de hotpants-korta alternativ som var vanligast under förra sommaren, något som gynnar de shortsbärare som inte har modellsmala ben, det vill säga majoriteten. Att sätta shorts i en outfit öppnar dessutom för lite annorlunda konstellationer. Solglasögonen är -efter att ha sett Factory Girl, en film om Andy Warhol och hans musa Edie Sedgwick- en personlig favorit för tillfället. För att förtydliga så är det solglasögonen som för närvarande är en favorit och inte filmen. Filmen, med Guy Pierce som Andy Warhol, motsvarade inte alls mina förväntningar och är inget jag kan rekommendera. För att återgå till ämnet så är det enda som jag egentligen saknar i denna outfit, ett ex av Svenska Dagbladet. Men så anländer ju inte heller postbilen förrän vid halv tre-snåret här i Björnhult.


Idag är det Virserums marknad som gäller, något av en årlig höjdpunkt vad gäller smakupplevelser. På Virserums marknad säljs nämligen något som kallas för Smålandsrulle. I en Smålandsrulle ingår hembakat tunnbröd, hemlagad homous, isbergssallad, riven ost, alfalfagroddar, lök och smörgåsgurka, till detta serveras ett glas med äppeljuice bestående av 100 % pressat äpple. Om det inte vore för dessa tunnbrödrullar skulle det inte vara någon större mening med att besöka marknaden, då det övriga sortimentet består av plantor, fotbolls och rock t-shirts samt t-shirt med tryck som Det är inte lätt att vara smal när man är förmögen.


Kabelstickad tröja:
Our Legacy Skjorta: Band of Outsiders Shorts: J.Crew Skor: Converse Solglasögon:  Asos


Hugo


Kommentarer
Postat av: Sirquelme

Jag gillade glasögonen men kunde inte hitta dem på asos hemsida. Vart finns dem? :)

2009-08-01 @ 20:13:38
Postat av: Hugo

Det var längesedan jag hittade dem på Asos så jag vet faktiskt inte. Tror dock att de kostade något i stil med 2000 så de kändes inte aktuella för mig när jag hittade dem.



Hugo

2009-08-02 @ 18:39:20
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/
Postat av: Figge

vad kostar den stickade tröjan?

2009-08-02 @ 19:41:54
Postat av: Hugo

Om den finns kvar så bör den vara nedsatt och därmed kosta runt 600. Solo vid Norrmalmstorg är ett hett tips.



Hugo

2009-08-04 @ 13:20:58
URL: http://stylebylindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0